Szeged, A csengő, Rita, vígopera, próba, Szegedi Nemzeti Színház, színház, kultura, Tárnoki Márk

Vígoperával kezdi 2024-et a Szegedi Nemzeti Színház – képgaléria

Kultúra

Vígan indul az év a Szegedi Nemzeti Színházban: január 9-én, olvasópróbával indult A csengő és a Rita próbafolyamata. Gaetano Donizetti két egyfelvonásos vígoperáját a Kisszínházban láthatja a közönség magyar nyelven, február 16-tól Tárnoki Márk rendezésében.

Barnák László főigazgató kiemelte, az eddigi hagyományt folytatva ezzel a produkcióval ismét mindkét játszóhelyén kínál előadást az operakedvelőknek a Szegedi Nemzeti Színház. A csengő és a Rita komoly feladatokat biztosít az operatagozat számára, az énekkar tagjai közül többen szólószerepeket énekelnek, valamint Szegeden ismert és szeretett művészekkel, Cseh Antallal és Kősöri Andrással egészül ki a társulat.

Szeged, A csengő, Rita, vígopera, próba, Szegedi Nemzeti Színház, színház, kultura, Tárnoki Márk
Elkezdődtek A csengő és a Rita című két egyfelvonásos vígopera próbái a Szegedi Nemzeti színházban, Tárnoki Márk rendezésében.

„Ambiciózus vállalkozás veszi kezdetét, hiszen vígjátékot színpadra állítani az egyik legnehezebb feladat. A célunk a nevettetés, amihez sok minden szükséges: az énekesek tehetsége, hangi kvalitásai adottak, de a színészi vénájukat is erősítenünk kell, mert a játékosság adja az előadás humorát” –fogalmazott a rendező, Tárnoki Márk.

A készülő produkció az olasz színjátszás hagyományait követi, azaz harsány előadásmódra, pátosz nélküli, vággyal teli, földközeli alakokra és vaskos poénokra, önfeledt nevetésre számíthatnak a nézők.

Slárku Anett és Molnár Anna díszletei, illetve jelmezei mindkét darab esetében saját stilizált világot alkotnak, amelyekben nagy hangsúly van a színeken, mai elemekből táplálkoznak és kiemelik a szereplők tulajdonságait.

Dobszay Péter zeneigazgató megerősítette, hogy valóban nagy feladat vár minden közreműködőre. Blum Tamás zseniális fordítása segít a humor átadásában, de a produkció megköveteli az előadói virtuozitást is.

(Szegedi Nemzeti Színház)

Fotó: Frank Yvette