Június közepétől szabadon utazhatnak a csehek

Koronavírus

Június 15-től szabadon utazhatnak a cseh állampolgárok az összes európai országba. Negatív koronavírus tesztet csak Nagy-Britaniából és Svédországból való visszatéréskor lesz kötelező felmutatni. Ellenkező esetben az érintettre kéthetes házi karantén vár – közölte Adam Vojtech cseh egészségügyi miniszter.

Adam Vojtech a Twitteren megjelent bejegyzésében azt írta, hogy a cseh kormány hétfőn elfogadta a sajtó által szemafornak nevezett rendszert, amely három – biztonságos, közepesen kockázatos és magas kockázatú – kategóriába sorolta az európai országokat.

Csehországba a külföldiek csak a biztonságosnak minősített országokból érkezhetnek szabadon, a közepesen kockázatos és magasan kockázatos országok állampolgárait csak akkor engedik be, ha friss negatív koronavírus-teszttel fognak rendelkezni.

Biztonságosnak 19 európai országot, közepesen kockázatosnak 10, míg magas kockázatúnak 2 országot minősített a cseh kormány.

Magyarország, valamint Csehország szomszédai – Szlovákia, Ausztria, Németország, Lengyelország – a biztonságos országok között vannak. Ebbe a kategóriába kerültek a turisztikai szempontból olyan fontos országok mint Görogország, Horvátország, Bulgária, Románia vagy Szlovénia és Svájc is.

A közepesen kockázatos országok között van például Belgium, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Dánia és Hollandia. A magas kockázatú kategóriába a cseh kormány szerint Nagy-Britannia és Svédország tartozik.

Csehországban hétfő estig 9286 ember fertőződött meg új koronavírussal, a betegségből 6642 ember már felgyógyult. Az áldozatok száma 321 és egy ideje már alig növekszik. Kórházban a betegséggel 123 embert kezelnek.