Bármi is történik a versenyszezonban, a 2024-es évet nagybetűkkel írják majd a SZEngine Team krónikás könyvébe: egyrészt idén két Formula Student-versenycsapat autójában is győri szív „dobog” majd, másrészt most nyit a gárda először a hibrid hajtások irányába, olyannyira, hogy ősszel már tesztelik is az innovatív technológiát. A Széchenyi-egyetem motorfejlesztő hallgatói csapata a versenyek előtti szokásos rollout eseményén leplezte le elkészült fejlesztéseit.
A Formula Student egy világméretű versenysorozat, ahol hallgatók által tervezett és épített autók vetélkednek egymással. A járművekbe általában gyári motorokat építenek be, a Széchenyi István Egyetem csapata, az Arrabona Racing Team azonban különleges helyzetben van: ők a SZEngine Team által egyedileg fejlesztett erőforrást használják, amely mindmáig példátlan együttműködés a sorozat történetében.
Az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok Tanszéke, motorfejlesztési részlege, valamint a Széchenyi István Egyetem hallgatói közösen hívták életre 2008-ban a SZEngine Teamet, amelynek jelenleg 44 aktív tagja van. A gárda a nyári versenyszezon előtt minden évben bemutatja az aktuális fejlesztéseit, a rendezvényre idén a Győri Innovációs Park épületében került sor.
„Az első fejlesztések még sok gyermekbetegséget hordoztak, de az azóta eltelt bő évtizedben rengeteget fejlődött a csapat. Olyan professzionális szervezetté alakult át, amely képes átadni a tudást a következő generációnak, melynek révén egyre jobb és jobb motorokat képesek előállítani. Ez a gyakorlatorientált oktatási forma a legjobb módja az iparban is használható tudás megszerzésének”
– fogalmazott köszöntőjében dr. Dogossy Gábor, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja.
Pap Róbert csapatvezető az idei szezon kapcsán büszkén jelentette be, hogy
a SZEngine Team 2024-ben valódi motorbeszállítóvá vált, ugyanis testvércsapatuk, a szintén a Széchenyi-egyetem égisze alatt működő Arrabona Racing Team (ART) mellett az Óbudai Egyetem csapata, az Óbuda University Racing Team (O.U.R. Team) is SZEngine-versenymotorral vág neki az évadnak.
Ez azt jelenti, hogy idén két belsőégésű motort is készítettek, a csapatok eltérő elvárásainak megfelelően: az ART számára a korábban is használt szívómotor továbbfejlesztett változatát, amelyet SZ24+-ra kereszteltek, az O.U.R. Team részére pedig egy turbófeltöltővel ellátott motort, az SZ24-T-t. A motorokat Marschall Márton, a csapat konstrukciós vezetője mutatta be.