Az oktatás területén megvalósítandó közös munkáról együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és a dán Lego cég kedden Budapesten.
A dokumentumot Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára és Brian Baptista, a Lego csoport oktatási részlegeként működő Lego Education kormányzati és közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója írta alá.
Brian Baptista hangsúlyozta: elkötelezettek a jövő generációjának képzésében, a Lego eszközeire épülő oktatási módszerükkel a tudás jobb elsajátítását, a problémamegoldást, a kreativitást segítik.
Czunyiné Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos kiemelte: a megállapodás révén megnyílik a lehetőség arra, hogy világszerte bevált módszertan érkezzen a magyar iskolákba.
A kormánybiztos felidézte: 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy a kedvező tapasztalattal rendelkező nemzetközi gyakorlat, a Lego oktatási módszertani megoldása a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.
A Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerőpiacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni – fejtette ki a kormánybiztos.
Czunyiné Bertalan Judit hozzátette: több mint 50 iskolában próbálták ki a Lego matematikai oktatását, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a módszer a tantárgy oktatásában új megközelítést és lehetőséget ad.
Az együttműködés része, hogy tanárképzési programokkal a játékos tanítás, tanulás lehetőségére irányítják a figyelmet, közösen dolgoznak a magyar felsőoktatási intézményekkel. Szeretnék elérni, hogy a magyar sajátosságok is megjelenjenek az oktatási csomagokban.
Magyar Levente méltatta, hogy a Lego, amely legnagyobb közép-európai beruházásának helyszínéül választotta Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét, együttműködik innovatív oktatási módszerének magyarországi bevezetésében is.